17.4.2006

Kerava posse

"Mä olen nyt täs-sä,
mä olen nyt Helsingis-sä.
Oli pitkä taksi jono
mut nyt mull'on hyvä olo
kun tuli taksi mut hake-maan
ja se vie mut nyt hi-maan.

Joku tossa äsken pa-le-li
tahto taksiin, pyysi, a-ne-li.
Oli pitkään siinä palel-lut
taksia vain o-do-tel-lut..."

Annankadun tolpalla taksia odotelleiden rippeistä kyytiin tuli kaksi naista ja mies matkalla Keravalle. Pitkä odotusaika - kaksi tuntia - ei kyennyt poistamaan hyviä fiiliksiä, vaan CD:ltä tullut hyvä biitti innosti takapenkillä olleen naisen ja miehen räppäämään taksijonon tapahtumista. Teksti oli parhaimmillaan aivan hervotonta - mukana seikkailivat mm. jonossa ollut kemiläismies sekä hänen käyttämät, Tarjoustalosta ostetut, pitkät kalsarit ja villasukat.

Juuri tällaisen meiningin vuoksi kannatti poimia vielä uusia asiakkaita puoli kuudelta aamulla vaikka vuoro oli päättynyt jo kahdelta. Eikä siinä ollut veivaamista kuin puolituntia, viiteen saakka oli ihan luvallista tarkastajan myöntämää jatkoaikaa. Eikä haitannut lainkaan vaikka väsytti ihan vietävästi kun pääsin kotiin puolen seitseman aikoihin. Sillä Kerava possella oli hyvä meininki.

1 Kommentteja:

Blogger Jude Vihervaara sanoi...

En suhtaudu lainkaan noin epäilevästi asiakaiden sanomisiin jonotuksen kestosta. Olen nimittäin ihan vaan omaa vittumaisuuttani kerran kokeillut jonottamista Annankadun tolpalla. Viime kesänä ns. yöjalassa ollessani päätin hieman kolmen jälkeen että voisin kuitenkin mennä kotiin nukkumaan. Lähin tolppa oli Annankatu ja päätin asettua tavallisen taksinkäyttäjän asemaan, enkä soittanut kenellekään tutulle kuskille. Seitsemältä lopulta tuli minun vuoroni astua autoon ja ajaa kotiin. Odotusaikaa tolpalla kertyi n. kolme ja puoli tuntia. Tuossa ajassa olisin kävellyt kotiin Pikku Huopalahteen, keittänyt kahvit ja juonut ne, pitänyt koiran ulkona, kävellyt takaisin Annakadulle ja odottanut puolituntia taksia.

17/4/06 23:18  

Lähetä kommentti

<< Takaisin tolpalle